FRÅGOR OCH SVAR

FAQ’S

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna som ställs av våra panelmedlemmar. Du kan även kontakta oss på filmpanelen@filmstaden.se

Hur blir jag medlem i Film-panelen?

Du kan registrera dig genom att fylla i formuläret här. Medlemskapet är kostnadsfritt och du kan när som helst välja att gå ur Filmpanelen.

HUR FÅR JAG MITT ANVÄNDARNAMN/LÖSENORD?

Du kan få dina inloggningsuppgifter skickade till dig genom att gå in här. och fylla i din e-postadress.

HUR KAN JAG ÄNDRA MINA PERSONLIGA UPPGIFTER?

Du kan ändra dina uppgifter genom att logga in. Dessa uppgifter används för att bestämma vilka undersökningar som skall skickas ut till dig samt till vilket konto utbetalningar av ersättning skall ske.

HUR AVSLUTAR JAG MITT MEDLEMSKAP I FILMPANELEN?

Du kan när som helst säga upp ditt medlemskap i panelen genom att skicka ett e-post till filmpanelen@filmstaden.se där du ber oss ta bort dig ur Filmpanelen.

VAD ÄR MITT SALDO? HUR SER JAG HUR MYCKET PENGAR JAG TJÄNAT IHOP?

Genom att logga in på ditt konto kan du kontrollera ditt saldo och din utbetalningshistorik.

HUR MYCKET PENGAR FÅR JAG FÖR EN UNDERSÖKNING?

HUR MYCKET PENGAR FÅR JAG FÖR EN UNDERSÖKNING?
Den ersättning du får för att besvara en enkät varierar och beror på enkätens längd. Om du inte passar in i den grupp vi söker för en undersökning kan du ändå få viss ersättning för din tid.

HUR BETALAR JAG UT ERSÄTTNINGEN JAG TJÄNAT IHOP?

Logga in på ditt konto. Tryck på länken “Mitt saldo” och följ anvisningarna som visas på din skärm.

MINA PENGAR HAR INTE KOMMIT FRAM - VARFÖR?

Från den stund du väljer att betala ut pengar från ditt konto kan det dröja en tid innan betalningen verkligen genomförs. Det kan bero på att flera andra utbetalningar väntar på att verkställas. Du ser dock hela tiden status på din utbetalning på din personliga sida. Det bör inte ta mer än 2 – 4 veckor från det att du genomför utbetalningen tills dess att den finns på ditt konto.

HUR KAN JAG ANVÄNDA MIN INTJÄNADE ERSÄTTNING?

Du kan välja att föra över din ersättning till ett PayPal-konto, ta ut biobiljetter eller Trisslotter eller donera till välgörenhet.

HUR MÅNGA UNDERSÖKNINGAR SKICKAR NI TILL MIG?

Antalet undersökningar du får skickat till dig varierar beroende på vem du är och vilka inställningar du själv gjort på ditt konto. Många undersökningar är endast menade för en viss målgrupp. De flesta panellister får emellertid delta i en till två undersökning per månad. Du kan själv välja hur ofta du vill ta emot undersökningar under ditt konto.

HUR SVARAR JAG PÅ UNDERSÖKNINGAR?

Du får en inbjudan till en undersökning via ett brev till ditt e-postkonto. I det brevet finns en länk som du klickar på för att komma till undersökningen. Enkäten öppnas i ett separat fönster och du kan påbörja och avsluta den när du själv har tid.

NÄR JAG KLICKAR PÅ LÄNKEN STÅR DET ATT UNDERSÖKNINGEN ÄR STÄNGD/AVSLUTAD. VAD BETYDER DET?

Av erfarenhet vet vi att inte alla har tid eller möjlighet att svara på de undersökningar vi skickar ut. Kanske är exempelvis vissa på semester och kan inte svara på vår enkät. Därför skickas enkäten ut till en större mängd personer och avslutas när önskat antal svar inkommit. Därefter kan inga fler panellister svara på undersökningen. Om du har otur har vi redan hunnit få in det antalet svar vi söker. Det ska dock höra till undantagen att en undersökning är avslutad när man klickar på länken.

SVARFÖR FÅR JAG IBLAND INTE SVARA PÅ MER ÄN ETT PAR FRÅGOR? VAD ÄR SCREENOUT?

Vissa undersökningar är endast riktade till en viss grupp människor, exempelvis vänsterhänta personer. Därför inleds undersökningen med ett antal frågor för att se om du passar in i enkätens profil, så kallade screenout-frågor. Om du inte tillhör den grupp som berörs av undersökningen avslutas enkäten.